Translate

Behöver du mer information om Ängelholms gymnasieskola?

Onsdagen den 15 november hade vi öppet hus på Ängelholms gymnasieskola. Missade du aktiviteten eller känner du att du behöver ytterligare information? Vi erbjuder följande:

Programbesök – 23 januari 2024 klockan 13.00-15.00 – erbjuds på alla nationella program

Om du i januari fortfarande känner dig osäker inför ditt gymnasieval är du välkommen att göra ett programbesök hos oss. Eftersom besöket äger rum på din skoltid måste du anmäla dig via din Studie- och yrkesvägledare. Anmälan öppnar 8 januari och gäller samtliga nationella program på Ängelholms gymnasieskola. Du kan anmäla dig till ett program. (SYV mejlar anmälan till kate.paulsson@engelholm.se)

Under besöket kommer våra ambassadörer att ta hand om dig och andra som är intresserade av samma program. De erbjuder en guidad tur på vår skola (Rönnegymnasiet eller Valhall College, beroende på program) och ett besök på det program du är intresserad av. På programmet får du träffa någon lärare och om möjligt besöka någon lektion. Förbered dig genom att ta med dina frågor. Besöket avslutas med en fika i vår kafeteria.

Prova på ett yrkesprogram

Vill du testa hur det är på ett yrkesprogram är du välkommen att prova på. Här tar du eller din SYV kontakt med programansvarig som kommer att erbjuda dig ett besök på lämplig dag och tid. Vissa program har bestämt dag och tid, då står det i texten nedan.

Prova på Barn- och fritidsprogrammet

Välkommen att prova på Barn- och fritidsprogrammet. Förfrågan skickas till Marie Nylander.

marie.nylander@engelholm.se

Prova på Bygg- och anläggningsprogrammet

Välkommen att prova på Bygg- och anläggningsprogrammet. Förfrågan skickas till Michael Borgström.

michael.borgstrom@engelholm.se

El- och energiprogrammet (dator- och kommunikationsteknik) bjuder in till NERDS – torsdagar 16.00-18.00

Här är en möjlighet för dig som gillar datorer. Vill du veta mer om webbdesign, programmering, nätverk eller elektronik? Eller veta vad som händer i datorn när du spelar och surfar? Då bör du passa på att besöka NERDS.

Torsdagar 9 november – 15 februari på Elprogrammets datorinriktning, Rönnegymnasiet.
Klockan 16.00-18.00 inklusive fika.

Ta chansen att lära dig mer om datorer, vidga dina vyer och träffa nya människor som delar ditt intresse. Gå in på nerds.se för aktuell information. Frågor kan mejlas till Joakim Rehnberg.

joakim.rehnberg@engelholm.se

Nerds webbplatsLänk till annan webbplats. Länk till annan webbplats.

Prova på El- och energiprogrammet (elteknik)

Välkommen att prova på El- och energiprogrammets inriktning elteknik. Förfrågan skickas till Bengt Andersson.

bengt.andersson@engelholm.se

Prova på Fordons- och transportprogrammet

På tisdagar erbjuder Fordonsprogrammet en elev åt gången att följa årskurs 1 klockan 09.00-16.00. Förfrågan skickas till Ted Nilsson.

ted.nilsson2@engelholm.se

Prova på Försäljnings- och serviceprogrammet

Välkommen att prova på Försäljnings- och serviceprogrammet. Förfrågan skickas till Lina Starnert.

lina.starnert@engelholm.se

Prova på Hantverksprogrammet - Frisör

Välkommen att prova på Hantverksprogrammet, frisör. Anmälan skickas till Patricia Moberg.

patricia.moberg@engelholm.se

Industritekniska programmet bjuder in till Metallicum – torsdagar 16.00-17.45

Hur formar man metall? Är du nyfiken på vad som är möjligt att göra? Vad är teknik i praktiken? Vi designar, svetsar, formar och tillverkar!

Torsdagar 9 november – 14 december på Industritekniska programmet, Rönnegymnasiet
Klockan 16.00-17.45 inklusive fika.

Du behöver inte anmäla dig utan är välkommen att titta in och du kan välja att komma en eller flera gånger. Har du någon kompis i årskurs 8 är hen också välkommen. Har du frågor mejla dem till Peter.

peter.annerfeldt@engelholm.se

Prova på Restaurang- och livsmedelsprogrammet – 11 och 12 januari 08.30-13.00

Vad en kock arbetar med vet kanske de flesta, men vad gör en barista? Under vår prova på-dag får du testa arbete i både bar, kök och servering och vi avslutar med att äta en god lunch som vi själva tillagat. Vi erbjuder denna möjlighet vid två tillfällen på programmet på Valhall College:

Torsdag 11 januari 2024 klockan 08.30-13.00
Fredag 12 januari 2024 klockan 08.30-13.00

Du anmäl dig via e-post till Örjan Ullberg.

orjan.ullberg@engelholm.se

Prova på Vård- och omsorgsprogrammet

Välkommen att prova på Vård- och omsorgsprogrammet. Förfrågan skickas till Malin Björsing.

malin.bjorsing@engelholm.se