Translate

Öppet hus 15 november 2023

Välkommen till öppet hus på Ängelholms gymnasieskola - Rönnegymnasiet och Valhall College - där elever och personal berättar om våra utbildningar och svarar på dina frågor. Vi har öppet 17.00-20.00.

På plats finns också skolledning, studie- och yreksvägledare och elevhälsa. Är du intresserad av musik och/eller idrott kan du träffa Musikprofilen och de aktiva i våra idrottsutbildningar.

Börja gärna ditt besök i atrium på Rönne (huvudentrén från Skolgatan 8, Ängelholm) eller i kafeterian på Valhall (Stjärnsvärds allé 29, Ängelholm) så tar våra gymnasieambassadörer hand om dig och visar dig tillrätta.

Passa på att äta kvällsmat i någon av våra skolrestauranger på Rönnegymnasiet eller Valhall College. Restaurangerna är öppna klockan 17.00-19.00.

Vi har många UF-företag på vår skola. Kom och träffa dem, ta del av deras erfarenheter och se vilka företagsidéer de presenterar.

Det kommer finnas möjlighet att prata med kommunens Föräldrastödjare som informerar om kommunens föräldraskapsstöd. Arbetsmarknadseneheten finns på plats för att bland annat informera om kommunens feriejobb och projektet Level UP. Level UP är ett samarbete mellan Ängelholms kommun, Ängelholms Näringsliv och Rögles Grönvit Hållbarhet som att genomföra flera satsningar som riktar sig till elever 13-19 år och unga 20-24 år.
Representant från Utredningsenheten Bou kommer också att finnas på plats. De erbjuder utredning och behandling utifrån riskbruk, skadligt bruk och beroende av alkohol, narkotika och spel om pengar för personer från 16 år och uppåt.

Läs mer om vårt programutbud här.